torsdag 11 juli 2013

Tråkiga nyheter och mer insekter

Först lite trista nyheter. Pratade med slaktaren idag som sa det är omöjligt få tag på färskt blod, ögon samt hjärna pga regleringar. Har med galna kosjukan att göra. Lite trist med fick beställt märgben och talg iaf. Nu får jag bara hoppas att cricketexpress vill ha mig på besök så jag kan få tag på större mängder insekter iaf. Har fått ett galet sug efter insekter, vet inte vad det är i dom men kroppen vill bara ha mer av dom. Ger en skön känsla i kroppen efter man äter dom levande det är väl bara lyssna och lita på sin kropp. Var nere iaf och köpte 100st Zoophobas som jag åt 25st av idag, hoppas dom ska räcka över helgen.

Här är en nyutkommen dokumentär om insektsätande, tycker den är lite utdaterad då den bara focuserar på hur asien äter insekter. Hade hellre sett en dokumentär om hur usa och erouropa har börjat utveckla insects farmar samt vilken framtid detta har, men det kommer väl det också med tiden.
BBC Can eating insects save the world

Eftersom Zoophobas är ganska salta och torra i smaken började jag känna sug efter något surt på kvällen och kom då att tänka på den gammla goda myran. Letade mig ut i skogen och satte mig med en pinne i närmaste myrstacken och började smaska. Sjukt gott men tog ett tag innan jag fick till tekniken så att inte myrorna bet mig konstant i munnen.

2 kommentarer:

  1. Om insekter är billigt och enkelt att producera kan man inte göra typ insektskorv då så slipper folk se vad som är i den?

    I det där indiska testet så blev jag Kapha, tyckte det stämmer sådär på mig. Vata stämmer bättre på dig :)

    SvaraRadera
  2. kan du prova cordyceps,

    SvaraRadera