fredag 5 juli 2013

5/7 Meny

Jag trivs verkligen med den nya dygnsrytmen jag haft sedan jag slutade med poker. Går och lägger mig vid 9-10 på kvällen och vaknar mellan 4-6 på morgonen. Helt underbart att vara uppe när alla andra sover man är så effektiv. Jag gillar att gå upp så tidigt som möjligt och sedan vänta med att äta frukost till runt 9 efter att hela kroppen har fått vakna.
Vi har turen att bo precis vid skatås stora skogar så idag tog jag på mig mina fivefingers vid 6 tiden och gav mig ut på en lugn lite löparrunda rakt ut i skogen. Vill verkligen börja springa mer men tyvärr har jag en medfödd skada i foten som gör att jag får ont om jag springer något annat än barfota och tyvärr är jag i för dålig form för att springa korrekt barfota löpning. Klarar inte hållen den höga stegfrekvensen som krävs kanske mer än några hundra meter sedan är jag slut men det ska nog bli bättre innan sommaren är slut hoppas jag. Har märkt att det går betydligt bättre att springa rakt ut i skogen än på en väg. Antar det är för att foten landar olika i varje steg så att slitaget inte alltid är lika.
Har även varit en sväng med Henric och lirat discgolf med gick riktigt kass, tror aldrig jag kommer lära mig kasta disc bra. Problemet är att det är fel håll jag måste kasta åt, under många år när jag spelade vanlig golf spelade jag som höger spelare men när man spelar disc golf krävs det en vänsterspelares swing vilket min kropp inte verkar vilja vänja sig vid. Fore hand går betydligt bättre men känner det sliter för mycket på axlar och fingrar för att ha som enda kaststil. Är väll bara nöta på.

Mål 1
Började dagen med att experimentera lite, både i traditionell kinesisk medicin och i indisk talar dom mycket om smaker och hur viktigt det är att ha alla smaker med i varje måltid. Därför åt jag till frukost lite grön sallad samt apelsinskal + en lite nypa salt i vatten. Känndes skitbra, blev väldigt stimulerad av smakerna och kommer nog fortsätta att använda lite olika smaker som endast krydda till maten. Observera dock att jag inte pratar om rena torkade kryddor utan skal, bär eller annat som går att köpa färskt med en distinkt kraftig smak. Alla kalorier kommer fortfarande från kött å fett.

Mål 2
Fick min beställning från gröna gårdar idag. Till min STORA besvikelse kunde de inte få tag på 2kg nöttalg så blev inget där men fick ett st ox hjärta 4 ox svansar och 2kg vanligt talg. Till mål 2 blev det nöt talg och ox svans.


1 kommentar: