tisdag 9 juli 2013

Meny 9/7 - Hjärna ögon och märgben, håller tummarna

Gjorde lite oxsvans gryta till Anja idag, tror hon gillade smaken men hade lite svårt för den mentala biten. Hon sparade dock en matlåda tills imorgon också :)
Själv har jag kört en fisk dag. Köpte ett helt nät med blå musslor men dom var riktigt kass, vet inte hur dom är odlade men var näst intill en obefintlig mängd kött i dem. Inte värde jobbet att skala och äta.

Pratade med min lokala slaktare och lade en beställning tills på fredag, det jag beställde var från nötdjur:
1st hjärna
5 st ögon
1l blod
8 märgben
2kg njurtalg
1 lamm lever

Han var lite osäker på vad han kunde få fram men håller tummarna han kan få tag på allt, imorgon vet jag vad som sker.

Mål 1:
300g sej samt ca 50g talg och 6 musslor jag fick kasta bort :(


 Mål 2:
Andra målet blev med Anja ute i skogen, hon grillade korv och jag åt nöthjärta med talg. Var även sugen på något varmt så kokade mig rödbetor och lök till en liten soppa, mycket fin förrätt (alla ni som skriker herregud, kokade du, det är inte råkost säger jag bara att jag äter det kroppen säger till mig den vill ha. Min kropp vill ha allt från det animaliska riket rått, rotsaker kokta, grönsaker vill den inte alls ha, frukt är jag mycket sällan sugen på)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar