måndag 1 juli 2013

1/7

Allmänt:
Jag och tjejen är nyss hemkommna efter 9månaders runtresande i Nya Zeeland, Australien och Thailand. Kom hem för 3v sedan och kom först nu på att jag hade ju reseförsäkring för 12månader så fick tummen ur att ringa och avbeställa den. Sedan har jag gjort en väldigt sen ansökan till GUs MSc utbildning i Software Engineering och hoppas nu på att komma in då det känns som exact den typ av inriktning jag vill ha inom IT. Om inte annat är det alltid kul att plugga några år till :) Någon som har erfarenhet kring denna utbildning?

Matrelaterat:
Detta är ju dock menat som en matblogg, har börjat slipa på ett längre inlägg som ska förklara min filosofi kring vad man bör äta och hur men insåg att det kan vara väldigt svårt att förmedla det på ett sätt som verkar seriöst. Kan dröja några dagar men det kommer.
Har gjort en bäställning på lite goda saker från gröna gårdar men tyvärr kommer det inte försän på fredag så fick åka ner till saluhallen och nödköpa 4kg märgben, 11 ägg, 1st kalvtunga och 1kg nöttag



Meny 1/7
Mål 1:
Idag började jag dagen med ca 250g rå kalv lever samt 250g rå lammfärs Var första gången jag åt rå köttfärs och måste säga det var inte gott, smakade inget och var som tuggummi i munnen. Lever var gott som vanligt, smakar som en lite mildare variant av kalv njurar.
Mål 2:
Vanligtvis äter jag bara en eller två gånger per dag men kände mig sugen idag så blev lite snack runt 15tiden med 4 råa ägg, glad jag hittat en vettig käll till bra ägg.

Mål 3:
Tyvärr såldes märgbenen frysta så var ett evigt väntande på att de skulle tinas lagom för att kunna gnaga i sig till kvällen. Tyvärr var märgbenen väldigt gammla och torra, inte för jag har något emot gammalt kött som ni kommer att förstå med det får inte ha varit fryst och tinat flera ggr.


Dryck:
Jag är en förespråkare av bakterier, försöker få i mig så mycket jag kan (se länken nedan för en intressant källa) från egna odlingar. Det jag använder nu är kefir gryn som jag lägger i vatten och ger ren lactos som energi källa. På detta sätt får jag i mig både massor av bakterier samt den lactos som blir över funkar som den bästa källan till pre biotika. Hade gärna använt mjölk men då det är omöjligt att hitta en källa för rå mjölk får detta fungera ist.

Mer om bakteriers betydelse:
High Meat!

1 kommentar: