onsdag 3 juli 2013

3/7 Meny

Så varit en ganska händelselös dag idag, Anja kom precis hem och jag var lite nervös hon tyckte det skulle lukta skit i hela lägenheten pga allt kött men till min lättnad kände hon ingen lukt. Vågar inte lite på min egen näsa i det avseendet :)
Vidare har jag spenderat dagen med att google runt hur carnivorer använder vatten. Visar sig att de dricker väldigt mycket vatten för att kompencera för ett högt proteinintag pga div biokemimeska anledningar som har med urincyran som blildas vid nedbrytning av proteinerna osv. Tiden de dricker vattnet är till min förvåning direkt efter de har ätit så blir att göra lite förändringar där då jag alltid druckit lite vatten om dagarna och inget alls när jag äter.

Mål 1:
Första målet för dagen var lite lever samt massa biff fett. Inget nytt där.

Mål 2:
Andra målet var mer fett samt tunga, det var riktigt gott med tunga. Helt perfekt konsistens att äta rå. Ångrar jag aldrig åt älg tungan som pappa hade med hem när man var mindre (han åt dem dock inte råa men nära på!) :(

Nu ska jag toffla! Over and out...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar